BUG in silverfin - wie kan helpen

Beste, we zitten met een bug in Silverfin. We krijgen de foutmelding slechts in 1 dossier en indien we een test dossier maken met dezelfde cijfers dan het dossier waarin de foutmelding naar boven komt, dan is er geen probleem. Het is dus een bug in het dossier. Welke developper van Silverfin kan helpen om de oorzaak van het probleem te zoeken.

Hi @tver

Can you test if the liquid error is solved when you do an explicit conversion of your CustomDrop value to a number by adding +0:

if parameter_tracking_employees+0 >= 100 or parameter_tracking_balancesheet+0 >= 1000000000 or parameter_tracking_turnover+0 >= 50000000

Kind regards
Wouter

Wouter,

Kan je me uitleggen waarom dit zou werken voor dit ene dossier terwijl het voor 150 andere dossiers wel werkt?

Mvg,
Timothy

@tver

Dat zal afhankelijk zijn van de data in dat specifiek dossier, dus dat kan ik niet meteen zeggen.
Maar het kan nooit kwaad om expliciet te zijn over je datatypes als de impliciete conversie niet meteen lukt.

Met vriendelijke groeten
Wouter

Bedankt Wouter, maar ik ga dan de code op een andere manier aanpassen zodat de variabele steeds correct gedefinieerd is met ‘| currency’.
Mvg,
Timothy

Indien je de currency filter wilt gebruiken, wil ik wel nog even meegeven dat als je | currency zet op een variabele, dat deze waarde dan een string wordt.

De currency filter dient dus eigenlijk enkel voor presentatie van een bedrag naar een gebruiker toe, maar zou niet gebruikt mogen worden bij de berekeningen / logica in liquid met dit bedrag.

Het kan werken in je case aangezien liquid zaken impliciet probeert te converteren, maar er kunnen in andere cases onverwachtse dingen gebeuren aangezien het dan een string en geen number is, dus ik zou het niet aanraden.

Maar ik hoop dat je hiermee alvast verder kan.

Indien je nog vragen hebt, laat maar weten.

Met vriendelijke groeten
Wouter